úterý 24. listopadu 2015

II Rotary Meeting Viña del Mar

   Minulý týden jsme měli výlet do Patagonie, který byl úžasný. Byli jsme jen 500km od jižního pólu v Punta Arenas. Polovinu výletu jsme strávili v Argentině a polovinu v Chile. Mám nezapomenutelné zážitky na celý život z míst jako je ledovec, pustiny, jezera nebo ostrov Magdaléna plný tučňáku!

   Po tomto Rotary výletě jsme se hned v pátek přesunuli do Viña del Mar na II Rotary Meeting. Byl určený pro příští outboundy a jejich rodiče. Naším úkolem bylo reprezentovat naše země jak nejlépe umíme a ukázat, proč by si měli zvolit zrovna naši zemi.
Tento víkend byl náš 100. den, a tak jsme tady něco přes 3 měsíce. Šlo by říct, že dříve jsme španělštinu vůbec neznala - jen nějaké základy - a teď stál přede mnou tenhle obrovský úkol. Z České republiky jsem v Chile jediná, a tak jsem mohla spoléhat jen sama na sebe. Měla jsem připravené materiály (kuchařku, letáčky, vlajku, sladkosti, peníze, vizitky, knížku, prezentaci,..) a samu sebe.
První část byla o tom, že jsme měli stanoviště dle svých státu a lidi si prohlíželi všechno, ptali se, diskutovali.. Jistěže jsem jim musela odpovídat španělsky, někdy byly trochu těžší témata jako ekonomika, či klima. Velmi se mi to líbilo a myslím, že to byl dobrý nápad. Hodně uchazečů dříve chtěli jít do USA, prakticky všichni, jen protože o Evropě nic nevěděli. Hlavně rodiče měli hodně otázek, šlo vidět rozdíl o čem přemýšli dospělí a o čem "děti". Pravdou je, že v Evropě je hodně malých státu a je o hodně jednodušší je procestovat. Angličtina je na velmi dobré úrovni a k tomu se můžou naučit další jazyk. Česká republika sice nemá moře, ale je strategický v srdci Evropy a je to všude "kousek". Každý student vymění minimalně 3 rodiny a Rotariáni jsou velmi vstřícni. Pro výměnné studenty dělají první poslední. Sama vím jak v mém Rotary Clubu Ostrava International zdůrazňovali členům, jak důležité je se postarat, aby se student měl dobře. Studentka v mé rodině v Česku se má taky báječně a nemůže si to vynachválit. Tohle všechno s usměvem na tváři mi pomoho docílit toho, že někteří chilští studenti teď mají Českou republiku na prvním místě v preferencích.



Druhá část byla o společném obědě. U stolu jsme seděli promíchani rodiče, inboundi, Rotexaci a budouci outboundi. Zase se diskutovalo uplně o všem - Chile, Česko, jazyky, homesickness, kontakt, zkušenosti. Bylo to moc fajn. Byla jsem velmi rada, že můžu těm lidem pomoct vybrat si správny stát. Ne vždy šlo o to je nalákat do ČR, ale pomoct a poradit, díky svým zkušenostem. Jak jsem já přišla k Chile a proč takový skok. Vlastně miluji zimu a díky roku taky budu mít 3 sezóny léta. Je to něco neuvěřitelného a nelituji, že jsem si vybrala Chile.
Ano, je to složité a často psychicky těžké. Ano, jsem jediná a nemám s kým mluvit česky ani polsky. Ano, mám komplikovanou host rodinu (na celý rok). Ano, je to neuvěřitelný zážitek, který nema každý. Ano, jsme jedna velká Rotary inbound rodina. Ano, miluji Chile! <3

Pátek - Punta Arenas -> Santiago -> Viña del Mar, 17:00 hotel, prezentace, rebound z Colorada, pravidla, konference v Antofagasta, večeře
Sobota - snídaně, přípravy, jarmark zemí, účast v prezentaci "polla" (chairman), oběd s účastníky (severní část distriktu), Valparaíso, večeře + oslava narozenin Kiany
Neděle - snídaně, jarmark zemí, účast v prezentaci, oběd s účastníky (region Valparaíso), konec, pláž a mall s Rotex, bus do Los Andes 19:00, doma 21:30

Žádné komentáře:

Okomentovat