čtvrtek 16. června 2016

Distriktní Konference Rotary - Antofagasta 2016

ČTVRTEK

Ráno jsem se dopravila autobusem CentroPuerto na letiště v Santiagu, byla jsem tam přesně v 9:00. Spolu s Rotariány a všemi studenty z V. regionu jsme měli let v 10:45, a tak byl ještě čas. Pomalu jsme se začali scházet a nakonec jako vždy přišli Rotariáni. Letištěm jsme bez problému prošli a let byl taky v pořádku. V Antofagastě nás už čekal chairman (Pollo) Luis a autobusem jsme se dopravili do obrovského hotelu, ten byl označen nespočetnými vlajkami Rotary. Tentokrát už to je 90. konference!! Zašli jsme na chutný oběd, ubytovat a trochu odpočnout. V 17:15 jsme měli sraz... a uvidíme, co bude dál! :)
Se zpožděním jako vždy jsme trochu zmateni vyšli vstříc zážitkům. Po procházce městem jsme vstoupili do Chorvatského Domu Kultury, kde jsme měli zkoušku. Měli jsme různé aktivity a celé jsme to dotahovali, aby náš program na konferenci měl nějakou úroveň! Trénovali jsme, tančili a zkoušeli až do večera, potom jsme šli na večeři. Byl rozchod na hotelu, ale stejně spíše šli všichni unaveni spát. Jsem na pokoji 419 s B!! Přišla nás navštívit Amanda a dala nám malé dárky, bylo to od ní velmi hezké, teď mi je ještě víc líto, že to všechno končí. Dobrou

PÁTEK 17.6.
Jako vždy chutná snídaně a 8:30 jsme autobusem vyrazili.na malou poznavací tour. Nejprve jsme zajeli k slavné bráně "Portada de Antofagasta", pokračovali jsme do Museo de Desierto del Atacama, tam byl pomník květin a taky ruiny. Sice nás vyhodili z galerie s tím, že se otevírá za 5 minut, ale to nevadí. Později do hotelu a zase sebrat věci a zkoušku do Casa Croata. Po asi 2-3 hodinách jsme se přesunuli na oběd. Naneštěstí Amanda měla alergickou reakci, a tak v průběhu oběda musela odjet do nemocnice.

Po obědě nám pollo rozdal distriktní trička, každy dostal jedno modré a jedno červené. Pak jsme měli povinnou účast na programu Casa de Amistad, kde jsme měli vlastní stanoviště. Začal oficiální program, ale nějak se všichni studenti rozešli a na druhé straně hotelu jsme nacvičovali naše vystoupeni. Někteři stihli i film na pokoji.. Vystoupeni jsme přejeli celé dvakrát a už byl čas na další program a slavnostní večeři. Nějak nečekaně jsme na prezentaci prošli s vlajkami, ale následovna večeře stála za to! Sice tam byly čachrymachry s pitím, ale všechno dobře dopadlo! Na povel chairmana jsem byla vyslána na pokoj pro foťák ;). Bylo to super a dozvěděla jsem se hodně o Havardovi, který je z Taiwanu, v srpnu jede na výměnu do Belgie a bude hostit v Iquique Čecha Adriana! Tak dobrou, protože dnes ráno budem vstávat brzy..

SOBOTA

Ráno opět chutná snídaně, všichni unavení. V konferenční místnosti jsme měli zkoušku nástupu a výstupu. Program jsme zase celý projeli ve vedlejším sale. Poslední poznámky a hodina na přípravu. Program YEP byl nabřadě v 11:30, ale bylo to se spožděním jako vždy. Měli jsme to opravdu skvělé a podařilo se nám skoro všechno.
* Pollo
* Riptide - Margie
* Gracias a la vida - Haily
* Himno Nacional de Chile - Luna
 Po nás byla prezentace výměny s Peru, taky to bylo velmi zajímavé. Opět slavnostní oběd se všemi Rotariány. Volno až do 18:30, trochu leháro, trochu podepisování vlajek a s Lunou jsme zašly do na ferii artesanal, kde jsem potkala velkého fandu Franza Kafky - Rodriga! Bylo velmi milé setkání. Na našem posledním setkání to bylo velmi náročné na city. Spolu s Pollem jsme vzpomínali na první setkání, na výlet do Patagonie, když jsme se "stali rodina", mluvili jsme o svých citech, každy měl prostor pro sebevyjadření. Hromadné objetí a začala loučeni... Dostali jsme distriktní pin. Po dokončení všech vlajek a knížek jsme se konečně, v 9, vydali do pokojů.
 V 21:30 začala gala, všichni vyfintěni jsme šli do sálu, který byl překrásně nazdobený.
Slavnostní vstup governadora a jeho ženy, proslov, živá muzika a po 3 gólech se ukončil program a na všech obrazovkách byl FOTBALOVÝ ZÁPAS Chile x Mexiko!! Mimochodem Chile vyhrálo 7:0! O půlnoci jsme oslavili 18-té narozeniny brazilce Vitora. Později jsme se přesunuli na oslavu o patro níž. To jsem si užila, zase trochu muziky. Vlastně se tak postupně všichni rozešli.. Ještě jsem pokecala s Hannou a Sophie na pokoji a ve 4 sme šly spát.

NEDĚLE
Budík v 8, sprcha, zbalit věci, snídaně, vyzvednout zavazadla, lobby, čekání, čekání... Autobus měl zpoždě, a tak po hodině přijely taxíky. Loučení bylo těžké, ale někdy se uvidíme. Letiště, let, další loučení, a pak mě Alex přibral spolu s Lennym a Margie do Los Andes...