sobota 12. prosince 2015

Vánoční slavnost

Dne 12.12.2015 byla vyhlášena akce pro českou menšinu a přiznívce spolkem Círculo Chileno Checo. Samozdřejmě jsem o to měla velký zájem a tuto akci jsem už delší dobu vyhlížela. Moje host mamka po dřívější akci na ambasádě prohlásila, že chce jít se mnou. Tím to bylo pro mě jednodušší, protože jsem se nemusela starat o dopravu do Santiaga.
V sobotu jsme ještě zjistily, že máme sebou vzít dárek, tak jsme si připravily dvě flašky vynikající "chichy" od host babičky. Po obědě asi v 15 jsme vyjely, bylo horko a před náma asi 2h cesty w autě.


Na ambasádě jsme byly asi o půl hodiny dříve, tak jsme se šly projít. Za cíl jsem vybrala jedinou "českou" pekárnu v Santiagu. Byla daleko asi jenom 4 bloky, ale na neštěstí byla zavřená. Slavnost začínala v 17:00, tak jsem měly lehce skluz, ale to nikomu nevadilo, v Chile není nic na čas ;). Bylo už tam dosti lidi. Přivítala jsem se s panem konzulem, pak taky s panem ambasadorem, a vůbec se tam všichni se všemi vítali, znám neznám - vždyť jsme jedna komunita. Byla moc příjemná atmosféra, soubor "Na zdraví" byl taky spolu organizatorem a tak děvčata měla na starosti "amigo secreto". Zahájila to vedoucí Círculo Chileno Checo a pak jsme taky zpívali koledy společně (v té chvíli mi bylo úplně jedno, že neumím zpívat hezky) :D. Program pokračoval písničkou Halleluja i s tanečním doprovodem, pak jsme se přesunuli ven, kde nám předvedly své umění holky mažoretky (byly jen dvě a v Chile to nikdo nezná, to byl taky kousek Česka). Později se předvedl soubor "Na zdraví" se svými tanci Červený šáteček a jiné, tak jsem si zavzpomínala, když jsem byla menší  a na Všesokolský Slet a všechno. Jestli se nepletu tak jsme Červený šáteček a jiné měli v programu v roce 2009! :D Protože mi moc chybí tanec, tak jsem získala díky hodným lidem příležitost vyzkoušet si to s tímto souborem, teď už jen se domluvit a přijet na zkoušku do Santiága!! Moc se těším na spolupráci, myslím že to všechny obohatí. Českou ambasádu mám moc ráda, lidi jsou moc přátelští a cítím se tam jako v rodině. Poznala jsem tam hodně fajn lidí a vůbec nevadí, že jsem nejmladší. Později přišel na řadu i raut s vánočním cukrovím a nějakými těmi pomazánkami, co se tady taky moc nevidí ;). Samozdřejmě nechyběl ani Filip s Becherovkou a propagoval tam Beton (Becherovka + Tonic). Setkala jsem se s jedním klučinou z anglie, který tam přiletěl zrovna ten den. Mluvil jen anglicky, studuje na Cambridge a Česko zná ze své stáže a moc se mu tam líbí. Taky proto se tam ocitl, protože zná syna konzula a tak nějak se to všechno propojilo, tak jsem se taky něco zajímavého dověděla. Na řadu přišly dárky a losování, nejprve děti a pak ostatní. Bylo to moc fajn, byla taky legrace. Na mne připadl moc hezký hrníček se Santou :) a mamka si vylosovala nějakou super omáčku, tak uvidíme, co z toho vykuchtí.
Většinu času jsem strávila s lidmi z "Na zdraví", jejich příběhy jsou moc zajímavé, někteří se už podívali do Česka, někteří jsou z Šenova!!! Nějak takhle proběhla sobota, bylo to moc příjemné a doufám, že před mým odjezdem bude přinejmenším ještě jedna akce :) Moc děkuji všem a přeji hezké svátky, i když v Chile to nemá tu atmosféru a smysl. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat